Nikon Imaging | България | Европа

18-10-2018

Посланикът на Nikon Дейвид Яроу снима животните и хората, които наричат Кения свой дом

Новата поредица изображения съпоставя две коренно различни страни на очарователната африканска държава

Амстердам, Нидерландия, 18 октомври 2018 г. – Нов фотографски проект от европейския посланик на Nikon и фотограф на изящни изкуства Дейвид Яроу (David Yarrow) представя две различни страни на Кения – от величествените слонове на Амбосели, известни с дългите си бивни, до бандите на оживената столица Найроби.

С помощта на Nikon D850 и няколко фиксирани обектива NIKKOR Дейвид съпоставя тези ярки елементи на Източна Африка, като от една страна представя слоновете от Националния парк Амбосели, а от друга – внимателно режисирани изображения на местни гангстери от Дандора, Найроби – дом на едно от най-големите сметища в света.

The Walk of Life – Nikon D850 | 1/1600 сек | f/5 | 400 мм | ISO 160 | AF-S NIKKOR 400mm f/2.8G ED VRII

Colossus – Nikon D850 | 1/1250 сек | f/8 | 200 мм | ISO 200 | AF-S NIKKOR 200mm f/2G ED VR II

Африканските саванни слонове – Национален парк Амбосели

Обширната савана в Националния парк Амбосели е дом на множество диви животни, като най-известните ѝ обитатели са свободните стада от африкански саванни слонове. В парка живеят някои от най-големите слонове в света, чиито бивни са толкова дълги, че стигат чак до земята. Тези гигантски бозайници имат „предимство“ в резервата и са защитени и засега необезпокоявани от хората. Дейвид, който е посещавал парка няколко пъти преди този проект, иска да улови великолепието на специалните същества на Кения от земята, като се доближи до тях толкова, колкото никой фотограф не е успял досега.

Дейвид Яроу коментира: „Амбосели е любимото ми място в света за заснемане на тези невероятни животни. Това е един непринуден, първичен амфитеатър, дом на над две хиляди слона и идеалното местоположение за снимането им в естествена среда. Щом видите слон с такива размери, знаете, че никога няма да видите нищо подобно през кариерата си. Аз съм и винаги ще бъда изумен от техните сила, размер и интелигентност с човешки измерения, която личи толкова ясно в очите им.“

Като част от този проект Дейвид върви по стъпките на Тим, един от най-големите саванни слонове в парка. Тъй като вече има опит в снимането на слонове с подобни размери, Дейвид използва Nikon D850 с обективите AF-S NIKKOR 400mm f/2.8G ED VR и AF-S NIKKOR 200mm f/2G ED VR II, за да представи по интимен начин тези същества, и разчита на AF-S NIKKOR 105mm f/1.4E ED, който гарантира острота от край до край, за пейзажното изображение със стадото от слонове в далечината. 

Животът на улицата в Дандора, Найроби

През втората част от пътуването си Дейвид посещава Дандора, източно предградие на Найроби, което вероятно е най-добре познато с огромното сметище, простиращо се на площ от над 3000 акра. Това разкрива един различен обект за Дейвид – не по-малко див от Националния парк Амбосели – оживен град, в който съжителстват престъпни банди и екологични проблеми.

Дейвид коментира: „Предградието Дандора в Найроби е коренно различно от Амбосели, но също толкова предизвикателно и впечатляващо от фотографска гледна точка. Сметището е най-голямото, което съм виждал през живота си, и е пълно с химически отпадъци. Освен това в района все още съществуват престъпни банди, така че снимането може да е опасно. Трябваше да бъда внимателен.“

Подобно на Амбосели, Дейвид иска да снима сцена, която е далеч по-различна от Западния свят. Той се свързва предварително с членове на местна банда, които се съгласяват да бъдат снимани. Позиционира ги така, че да контрастират на заобикалящата ги среда. Всеки от тях е облечен в стилен черен костюм – пълна противоположност на фона на сметището. 

The Debt Collector – Nikon D850 | 1/200 сек | f/3,5 | 35 мм | ISO 500 | AF-S NIKKOR 35mm f/1.4G

Dandora – Nikon D850 | 1/2000 сек | f/10 | 105 мм | ISO 500 | AF-S NIKKOR 105mm f/1.4E ED


Съпоставяйки режисирани портрети и обекти възможно най-близо до природата, изображенията на Дейвид показват как с помощта на различни техники може да се заснеме една свързана и въздействаща поредица: “Когато снимаш дива природа, трябва да намериш идеалната позиция, за да уловиш желания авторитетен и въздействащ кадър, но никога не контролираш ситуацията. Ако животното не ти позволява да го снимаш, не можеш да направиш нищо. При режисираната фотография можеш да следваш сценарий – от предконцепцията до самото снимане. Истинско изпитание за възможностите ти като фотограф е да видиш дали можеш да заснемеш идеалния планиран момент. И двата стила са изключително важни за мен, също както това да представя тези две коренно различни области на Кения и да създам връзка между хората и дивите животни, които живеят там.

По време на пътуването си Дейвид използва Nikon D850 заедно с обективите AF-S NIKKOR 105mm f/1.4E ED, AF-S NIKKOR 35mm f/1.4G, AF-S NIKKOR 200mm f/2G ED VR II и AF-S NIKKOR 400mm f/2.8G ED VR.

Прочетете цялата история тук

Програма за европейски посланици на Nikon

В програмата за европейски посланици на Nikon участват талантливи и влиятелни визуални творци, които използват най-модерните технологии в индустрията и следват социалните тенденции, за да представят настоящето. Дейвид е световнопризнат фотограф на изящни изкуства. Поради тази причина Nikon отправя предизвикателство към него, като му дава възможност да осъществи мечтания си фотографски проект.

За повече информация относно проекта на Дейвид посетете страницата му Специален проект.

Комплектът

По време на проекта си Дейвид използва следното оборудване:

• Nikon D850
• AF-S NIKKOR 105mm f/1.4E ED
• AF-S NIKKOR 35mm f/1.4G    
• AF-S NIKKOR 200mm f/2G ED VR II    
• AF-S NIKKOR 400mm f/2.8G ED VR

За Дейвид

Дейвид Яроу е роден в Глазгоу, Шотландия през 1966 г. Той започва да се занимава с фотография много рано и на 20-годишна възраст работи като фотограф за „Таймс“ на финала на Световното първенство по футбол в Мексико. На този ден Дейвид прави известната снимка на Диего Марадона със световната купа в ръце. В резултат на това е поканен да отрази Олимпийските игри и редица други спортни форуми. Много години по-късно той намира истинската си зона на комфорт в документирането на естествения свят. Въздействащият и реалистичен начин, по който Дейвид представя живота на Земята, му печели все повече последователи сред колекционерите на изкуство. През 2018 г. той се утвърждава като един от най-продаваните в света фотографи на изящни изкуства.

Авторските права върху всички изображения са собственост на Дейвид Яроу.